Enhver leder bør have en iPad!

iPad geek

Som leder kan man ikke undvære en Ipad. En god leder kan slet ikke. Enhver leder ved hvor vigtigt det er at kommunikere, være up-to-date og have styr på projekter, møder, kontakter etc. I de gode gamle 80’ere var Time Manager og Time/system enhver leders uundværlige støtte – her kunne man systematisere sine projekter, planer, kontakter og daglige gøremål. Det virkeligt dygtigere brugere kunne endda binde det hele sammen og få det passet ind under Nøgleområder og på den måde skabe sammenhæng og overblik. En ting man dog ikke kunne med disse papirbaserede lædermapper, var at kommunikere med andre – holde kontakt og informere.

Apples iPad har afløst papirsystemerne. Med de rette Apps kan lederen skræddersy sit eget særlige setup og få netop de funktioner og muligheder, som er relevante. Sjovt nok er en del af disse Apps i øvrigt lavet så de i høj grad som muligt ligner de gamle papirsystemer ligesom der efterhånden findes et hav af omslag til iPad som får dem til at ligne – og fylde ligeså meget som – de gamle lædermapper.

Out of the box er iPad født med en adressebog, en kalender og et e-mail system. Disse tre Apps spiller sammen med Outlook, Gmail, Google Calendar etc. så det er relativt enkelt at sikre sammenhæng mellem alle de kontakter, møder, to-do’s etc. som man arbejde med og synkronisere disse relativt smertefrit mellem iPad og arbejds-PC’en.

Hvilke øvrige Apps der skal være på en leders iPad afhænger naturligvis af både behov og temperament, men oplagte muligheder kunne være Dropbox til at udveksle filer, MeetingPad til mødenoter, Skype til videokonferencer og Instapaper til opsamling af spændende artikler etc. på nettet til senere læsning.

Til den mere kommunikative del er både Facebook og Twitter jo oplagte, men Flipboard som samler indhold fra både sociale medier og mere traditionelle online medier i et let og overskuelig ‘personligt’ magasin er bestemt også relevant. WordPress til blogging er vel et must…

En fornuftig samling af relevante aviser og magasiner er også på sin plads – præcist hvilke må afhænge af branche og interesser, men Børsen og Berlingske Business er relevante for de fleste.

Tripit er uundværlig hvis lederjobbet også indebærer rejser og et fornuftigt bibliotek med gode business-bøger er nærmest en selvfølge.

Med alle disse Apps kan ethvert behov for planlægning, tidsstyring, kontakt med netværket og generel kommunikation klares fra ét sted. Tilsvarende er alt læsestof til rådighed til læsning hvor og hvornår det måtte passe ind.

Alle Apps kan naturligvis findes i Apples App-store på http://itunes.apple.com/us/genre/ios/id36?mt=8

Hvilke Apps har du på din iPad?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...