Salg 2.0 – når salget går i fisk!

Salg 2.0 - når salget går i fisk!

Så er det tid til endnu en anmeldelse. For mange år siden var en single noget man kunne lytte til i pladebaren i Havemanns Magasin på Vesterbrogade. I dag er det betegnelsen for en kort e-bog og det er netop hvad “Salg 2.0 – når salget går i fisk!” er.

Singlen er skrevet af Claus Jensen fra Pipeline Communications. Claus er en dygtig skribent og han er især god til at få præsenteret sit stof, så det er let at forstå og “rart” at læse. I den aktuelle single tager Claus fat på disciplinen “salg” i en verden med sociale medier. For at få læseren på krogen, har han valgt at bruge lystfiskeri som metafor. Og det fungerer !

Singlen indeholder en masse fakta og forskellige analyser – men altsammen holdt på et minimalt niveau så kun det væsentligste pointer vises – pointer som i den grad understøtter tankesættet om at salg har ændret sig fra noget hvor en sælger opsøger en kunde, rabler tekniske egenskaber af sig og håber på at kunden køber… I dag er det nemlig således, at det er kunden som opsøger sælgeren og på forhånd kender alle facts og data – og hvad skal sælgeren så stille op? Slut med sælgere, som i virkeligehden bare er omvandrende og talende produktark.

På trods af sit format som single, kommer bogen ganske bredt omkring de forskellige sociale medier og der er masser af tips & trick til hvordan de bedst kan udnyttes til kundefiskeri. Der afsluttes endda med en konkret plan for hvordan man kommer i gang med Salg 2.0 – eller Social Selling.

Generelt en ganske udemærket introduktion til emnet. Jeg læste en version lige før den endelige korrektur og der var enkelte steder hvor jeg havde forventet lidt mere sproglig virtuøsitet når nu det er Claus, der er forfatteren, men det er detaljer… Vil du i gang med Social Selling, så kan du finde bogen her.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...